سوالات متداول هاست
نوشته شده توسط : cyrus

Hosting يا ميزبانی وب چيست ؟

ميزبانی وب بدين معنی است که شما بتوانيد صفحات طراحی سايت خود را در فضايی روی اينترنت قرار دهيد ، بدين معنی که ، به فضای اختصاص داده شده به شما دسترسی کامل داريد ، می توانيد فايلهای خود را upload (بالاگذاری) کنيد ، آمار مربوط به سايت خود را داشته باشيد ، و هر بخش کوچک روی سايت و ايميل های تحت دامنه خود را مديريت کنيد و .....

رابطه Domain با Hosting چیست ?

Domain نامی است که شما برای سایت خود انتخاب می کنید و هاست میزبانی است که به Domain شما سرویس دهی می کند ، مانند اختصاص فضا ، Email و

اصطلاح DNS يا Name Server چيست ؟

Dns آدرس سايتی است که شما برای ميزبانی وب در نظر گرفته ايد و بايد مشخصات ٫آن را از ميزبان وب خود سوال نماييد .
Dns های شرکت ما عبارتند از:
Ns1.mddns.biz
Ns2.mddns.biz

هاست خوب چه ويژگيهايی بايد داشته باشد؟

استاندار های جهانی در آن رعايت شده باشد و از نرم افزارهای دارای گواهینامه برای آن استفاده شده باشد. از سرعت بالایی برخوردار باشد. از امنيت بالايی برخوردار باشد. از کلیه Objectها ، Scriptها و Extention های به روز پشتیبانی کند. امکانات و دسترسی های زیادی داشته باشد. تيم پشتيبانی فنی آن فعال، با تجربه و هميشه آماده جوابگوئی باشد

برای انتخاب نوع سرويس Hosting چه معيارهايی را بايددر نظر گرفت؟

ميزان فضا را متناسب با حجم سايت (شامل فايلها، بانک اطلاعاتی و ...) انتخاب نمائيد. در صورتی که سايت بازديد کننده زيادی دارد يا درآينده ترافيک بالايی داشته باشد به پهنای باند (Bandwidth) بيشتری نياز دارد. به Resource های اختصاص يافته به Hosting Plan برحسب نوع طراحی و برنامه نويسی سايت توجه شود.

برای تهيه هاستینگ از کجا بايد شروع کرد؟

ثبت سفارش از طریق سایت به همراه اطلاعات نام دامین درخواستی و میزان فضای مورد نیاز. در صورتي که Domain خود را ثبت کرده باشيد مي توانيد برای آن Hosting نيز تهيه نمائيد و سپس DNS های دامین خود را به DNS های فضای جدید تغییر دهید و اگر Domain خود را قبلا ثبت نکرده باشيد ميتوانيد ثبت دامین و Hosting را در يک زمان بصورت Online انجام دهيد.

هاستینگ مورد نظر خود را تا چه مدتی می توان تهيه کرد؟

مدت زمان آن را مي توان از 1 ماه تا چند سال تعیین نمود، ضمن اينکه هر سال برای تمدید فضا از طریق ایمیل و تلفن با شما تماس گرفته می شود.

دامین توسط میهن وب گستر به ثبت نرسيده است، آيا می توان هاستینگ آنرا از میهن وب گستر تهيه کرد؟

بله. به صورت زير می توان اينکار را انجام داد: سفارش درخواست را انجام دهيد. براي دامنه ثبت شده خود يک سرويس Hosting انتخاب نموده، سپس اگر به کنترل پنل ثبت ثبت شده خود دسترسی داريد DNS های آن را به آدرسهای زير تغييردهيد :
برای فضاهای لینوکس:
ns1.mddns.biz
ns2.mddns.biz
در صورتی که به کنترل پنل Domain دسترسی وجود ندارد، از شرکت يا شخصی که Domain را برای شما به ثبت رسانده برای انجام اين تغييرات درخواست نمائيد.
برای انتقال فايلها از کامپيوتر بر روی سرويس دهنده، حداقل به يک FTP Account برای برقراری ارتباط نياز است.
در صورتی که اپراتورها و مديران سايت بيش از يک نفر باشند می توان با ايجاد FTP Account های مستقل اجازه دسترسی آنها رابه دايرکتوريها و يا فايلها تعيين نمود.

چگونه می توان فايلها را روی سرور قرار داد؟

به صورت های زير می توان اينکار را انجام داد:
الف - بااستفاده از Browser، که می بايست مشخصات سايت خود را به شکل زير در Browser خودوارد نمائيد: ftp://username: password@Your-Site-Name.com
ftp://Your-Site-Name.com
درصورتي که آدرس دوم را تايپ می نمائيد، نام کاربری و کلمه عبور بعد از چند لحظه ازشما درخواست می شود. ب - استفاده از نرم افزارهای متداول مانند Cute FTP ,AceFTP و غيره.
ج - با استفاده از کنترل پنل سايت خود.

راه اندازی هاست چقدر طول ميكشد؟

بعد از تماس شما و ارسال اطلاعات و بعد از پرداخت وجه، اطلاعات مربوط به مديريت هاست شما حداكثر تا 24 ساعت به ایمیل شما ارسال می شود

مبلغ راه اندازی چقدر است و آيا پرداخت به صورت ماهيانه هم صورت می گيرد؟

هیچ وجهی برای راه اندازی سرویس از شما دریافت نخواهد شد و شما فقط هزینه اجاره فضا به صورت ماهیانه یا سالیانه و هزینه ثبت دامین را پرداخت می نمایید.

پهنای باند چيست؟

وقتی شما يك سايت را از مرورگر خود درخواست مي‌كنيد، در حقيقت در حال دانلود يك فايل هستيد كه مي‌تواند يك فايل صفحه وب با فرمت HTML، يك فايل تصويری مثلا با فرمت GIF و يا يك فايل صوتی مثلا با فرمت MIDI و يا تركيبی از آنها باشد. اين فايلها در كامپيوتر شما بارگذاری (Download) شده و از طريق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده می‌شوند.
پهنای باند يا Bandwidth پهنای ارتباطی است كه داده ها از طريق آن و از فضای وب شما انتقال می‌يابند. البته اين مساله رابطه مستقيمی با تعداد بازديدها يا Hit سايت شما ندارد. يك بازديد از صفحه 100 كيلوبايتی به همان مقدار پهنای باند مصرف می‌كند كه 100 بازديد از يك صفحه يك كيلوبايتی. پس هنگام انتخاب يك ميزبان برای سايت خود همواره به اين نكته و پهنای باندی كه لازم داريد، توجه داشته باشيد. برای يك پهنای باند ثابت می‌تواند تعداد بازديدهای متفاوتی وجود داشته باشد كه با دانلود فايلهای آن سايت در هر بار بازديد نسبت مستقيم دارد. بدين ترتيب كه يك بار دانلود برای صفحه‌ای با حجم زياد، تعداد بازديد كمتری را برای يك پهنای باند ثابت به دنبال خواهد داشت.
مقدار پهنای باندی كه يك سايت مصرف می‌كند به عوامل متعددی بستگی دارد. شما بايد انواع فايلهايی را كه بازديدكنندگان دانلود می‌كنند، در نظر بگيريد

در صورت اتمام پهنای باند باید چیکار کنیم؟

هیچ وجهی برای راه اندازی سرویس از شما دریافت نخواهد شد و شما فقط هزینه اجاره فضا به صورت ماهیانه یا سالیانه و هزینه ثبت دامین را پرداخت می نمایید.

سرویس های ارائه دهنه میهن وب گستر شامل چه مواردی هستند :

سرویس های میزبانی وب شرکت میهن وب گستر شامل : هاست ایران  هاست پربازدید هاست سی پنل مستر ریسلر و نمایندگی هاست هستند که کاربران در عرض یک دقیقه میتوان سرویس خود را سفارش و دریافت کنند.





:: برچسب‌ها: سوالات هاست,هاست,خرید هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: